1. Sayfa - Toplam 41 Sayfa var 12311 ... SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 ve 410

Konu: Hava trafik kontrolörü arkadaşlara sorular

  1. #1
    Pilot Array Beyond Horizon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Nisan.2007
    Mesajlar
    202
    İtibar Gücü
    4430

    Arrow Hava trafik kontrolörü arkadaşlara sorular

    Merhaba arkadaşlar;

    aranızda istanbul ATC de çalışan arkadaşlar var mı?

    Ben 7 yıldır pilotluk yapıyorum. Merak ettiğim çok soru var da İstanbul kontrol sahası içinde....

    sevgiler

  2. #2
    Air Traffic Controller Array maykmayk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Şubat.2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    343
    İtibar Gücü
    4516

    Standart

    siz sorularınızı yazın... cevap verecek mutlaka birileri vardır
    air traffic controller
    ankara acc


  3. #3
    Pilot Array Beyond Horizon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Nisan.2007
    Mesajlar
    202
    İtibar Gücü
    4430

    Standart

    o zaman sırayla sorayım...

    soru başka bir soruyu doguracaktır zaten... Umarım keyifli bir sohbet havası içinde muhabbet ederiz, amacım kimseyi kırmak yada üzmek degil çünkü...

    soru 1:
    Yurtdışından gelirken ADORU noktasından girdiğimizde (istanbula geliyoruz) bizler alçalış istemezsek sizlerden hiçbirşey gelmiyor. Biz alçalış istemezsek IST vor'a kadar düz uçuracaksınız nerdeyse. Hiç 1e 3 kuralı uygulamıyorsunuz. Neden? yada istanbula kuzeydogu yönünden gelirkende rotayı bazen kısaltıyorsunuz (06 pisti için konuşuyorum)ama hiç düşünüyor musunuz bu uçak yüksek kalır mı? bu irtifayı bu mesafeden yedirir mi diye...

    Sanırım pilotlar sizden birşey talep etmedikce sizler birşey vermiyorsunuz. (biliyorum mevzuatlar sizin insiyatif kullanmanızı engelliyor ama...)

    lütfen yanlış anlaşılma olmasın, sizi kırmak degil amacım, sizlerin düşünce tarzlarınızı ögrenebilirsem bende havada planlama yaparken daha rahat olucam. Bazen çok zor durumda kalıyoruz uçak içinde...

    sevgiler

  4. #4
    ATC Array
    Üyelik tarihi
    01.Mayıs.2007
    Mesajlar
    3
    İtibar Gücü
    0

    Standart cevap veriyorum

    öncelikle unutmamanız gereken ama hepinizin unuttuğu bir husus var....o da havadaki tek trafiğin siz olmadığınız....

    devam ediyorum
    - alçalmanız halinde diğer trafik ya da trafiklerle aranızdaki ayırma minimumları otoritenin tespit ettiği minimumların altına inecekse alçaltılmazsınız...

    -buna cevabınız "ama bizim hiç trafiğimiz yoktu ki" olabilir...etrafınızda trafik olmadığını düşünebilirsiniz... ama TCAS her şeyi göremez ya da bilemez...sizin bilmediğiniz (göremediğiniz) ama bizim gördüğümüz trafik ya da trafikler olabilir. (mesela transponder kapalı uçan bir askeri trafik)
    -buna da cevabınız ama biz VMC idik ve etrafımıza bakıyorduk olabilir...ama unutmayınız ki uçakların dikiz aynası yoktur)) arkanızı veya hemen altınızı göremezsiniz. (bu arada hala transponder kapalı uçak olması ihtimali üzerine düşünüyoruz
    -buna da cevabınız peki transponder kapalı uçağı siz nasıl görüyorsunuz olabilir...çok basit.... en temel radar sistemi olan PSR ( primary surveliance radar) transponder kapalı uçakları da hatta ve hatta bazı yüklü bulutlar ve hatta denizdeki gemileri bile görmemizi sağlar.. hatta o kadar çok şeyi görmemizi sağlar ki bu yüzden terminal sahalarımızdaki PSR radarların (teorik) menzilleri en fazla 60 NM dir...

    -bu da sizi tatmin etmedi ...çünkü siz o sırada meydana 60 NM den daha uzaktınız.....evet bu durumda biz de o trafiği göremeyiz...ama ya kalkmadan önce yapılan koordineden dolayı trafiğin hangi koordonatı hangi seviyede hangi zaman aralığında geçeceğiniz biliriz....ya da pilotla direk muhabere halinde isek pozisyon raporundan dolayı biliriz....yani biz her şeyi biliriz...)
    -inanmadınız .... çünkü o anda epeydir frekansı dinliyordunuz ve sizden başka hiç konuşma olmamıştı.....
    -evet çünkü siz FIR'a FL330 da girdiniz ve upper sektör frekansındasınız....diğer trafik ise FL 320 da ve lower sektör frekansında idi....
    -tamam şimdi biraz anlar gibi oldunuz ... ama hala şüpheleriniz var... çünkü o sırada diğer pilot lower sektör frekansını monitör ediyordu ve o da hiç bir şey duymadı değil mi???
    -HAKLISINIZ.... askeri trafik (hala çoğunda olduğu gibi) sadece UHF kanallar üzerinden bizimle konuşabiliyordu...ama sizin UHF iniz yok ki ))

    tamam bunların hepsi çok uçuk senaryolar ......siz de kontrolör de diğer trafiği biliyorsunuz... ne mutlu size ki alçalma talimatı almadınız ... çünkü hala bizde STCA (short term conflict allert) yok....(ama endişelenmeyin kurulum aşamasında ) "iyi de kardeşim çevir bizi vektör et sonra da alçalt" dediğinizi duyar gibiyim... evet haklısınız....amaaaaa.......

    işte bu ama çok önemli....İstanbul sahasında yol dışı da dahil olmak üzere her türlü vektör ve direk uçuşlar defalarca karşılaştığınız rutin uygulamalar...hem sizin hem de bizim işimize gelir.....kabul...ama biraz konunun dışına da çıksak hemen belirteyim ki Ankara sahasında ADNC biriminden yani askerlerden İZİN almadan direk rota ya da yol dışına vektör veremezsiniz:::((( peki verirseniz neler olur.....ben Ankara ya yeni tayin oldum.... bilmiyorum...aslında biliyorum ama bu konuda söz söyleme hakkım olmadığını düşünüyorum çünkü yeniyim henüz....bunun için ayrı bir topik açıp Ankara nın yerlilerine sorun onu da....ayrıca Ankara ve İstanbul iki ayrı şehir mi iki ayrı gezegen mi? Ne gezegeni ….yine çok fazla ogame oynadım….neyse konumuzdan uzaklaşmayalım....

    iki vektör ihtimali var... ya sağa doğru sizin yolunuzu uzatacak..... ya da sola doğru sizi trafiğin göbeğine kilitleyecek......sağa dönemezsiniz.... çünküüüüüü..... orada notam var ... top atışı yapılıyor ... irtifa 40 000 feet.... dönmeseniz daha iyi olur değil mi....peki sola neden dönmüyorsunuz....muhtemelen yaklaşma sizi sıralama da 10 numara olarak planladı..... sola doğru bir vektör bu planlamayı alt üst eder...ama siz alçalırsınız.....siz olsaydınız hangisini tercih ederdiniz...."yok böyle bir şey, sen bir tarafa vektör verirsin, yaklaşmacı da tekrar diğer tarafa “olur biter" diye düşünüyorsanız eğer hemen vazgeçin...neden mi?......
    1- sektörler mümkün olduğunca bir diğerinin işine karışmaz.. sıralamasına müdahale etmez ...diğerini zor durumda bırakmaz....sakın "ama niyeeğee" demeyin yukarıda saydıklarımı bir daha saydırmayın bana artık ben bile sıkıldım yazmaktan...
    2-biz isteriz ki mümkün olduğunda standart rotalarınızda uçun...çünküüüüü....yıldırım düşerse biz tutarız ama radar giderse... onu biz bile tutamayız... bazen oluyor onun için biliyorum..hatta radar değil bazen elektrikler bile gidiyor)) (sonra da başmüdür- sanki elektrikleri adamcağız kesti de)
    3-open constraints- closed constraints ya da delay sharing modellemelerinden bahsetmek zorundayım şimdi size .....sıkıldıysanız bir sigara yakın ... hadi gidin bir de çay koyun kendinize mutfaktan...tamam devam edelim artık....şimdi ....eğer bir trafiğe vektör veriyorsanız ve bu vektörün kaç mil kaç dakika devam edeceğini ve yani rotasının ve pist başına olan mesafesini"track miles" olarak pilota söylemezseniz ... ya pilot size sorar, söylersiniz... ama içinizden de daha neler neler söylersiniz, bu kadar işin gücün arasında diye..ya da sizde bilmiyorsanız söyleYEmezsiniz... eee noolmuş yani demeyin.....bu ve benzeri biçimde verdiğimiz talimatların hem uçağın navigasyon sistemlerine hem de yerde kurulu hava trafik yönetim sistemlerine girilmesi "trajectory calculation" açısından önemli...uçak için neden önemli onu bilmiyorum...ama önemli olduğunu öğrettiler bize Eurocontrol de... elin gavuru öyle diyorsa doğrudur ... biz daha mı iyi bileceğiz yani......pekii trajectory calculation neden önemli? sistem sizin nereye gittiğinizi nasıl bir davranışta bulunduğunuzu bilmezse sizin için ayırma minimumlarının düştüğü/düşeceği---seviye ihlali olduğu----rotadan (uzunlamasına/yanlamasına) sapma olduğunu nasıl hesaplayıp ikaz üretecek.....ayrıca bu tür ucu açık bir talimat hem sizin hem bizim planlama yapmamızı engeller.....mesela 20 dakikalık yakıtınız var ama bu vektörler sizi 30 dakika geciktirecek.... noolacak o zaman 20nci dakikada hadi beni divert ettir derseniz... noolcak şimdi...ne mi olacak... hep birlikte trafiğin içine resim yaptık şimdi siliyoruz olucak... o zaman en mantıklısı da sizi holdinge alarak bekletmek( ya da alçaltmak) muhtemel yaklaşma ya da EFC zamanını da söylersek ne güzel olur değil mi....hem biz hem de siz planlamalarımızı rahat rahat yaparız...ayrıca radar kaybı v.b beklenmedik bir durumda da siz neredeydiniz--nereye gidiyordunuz kaosu yaşanmaz...ama ne olur.... çalışan kontrolör, iyi ihtimalle kötü kontrolör kötü ihtimalle vatan haini olur.... çünkü yanan yakıt bu milletin parasıdır....ama düşen ya da çarpışan uçak kimin malıdır....onlar bir amekikan şirketinden leasingle alınmıştır değil mi... içindekileri de boş ver biz de onlarda daha 71 milyon 999 bin 800 tane daha var....
    -şimdi gelelim delay sharing ya da işbirlikçi hava trafik yönetimi usüllerine...kurulan ve kurulacak olan sistemler...hava trafik idaresini daha yerdeyken planlama aşamasında ele alacak (alıyor da zaten )siz taksiye başlama talimatı alınca sistem bunu bir mesajla sizin rotanızdaki ilgili ünitelere ve merkezi akış kontrol ünitesine bir standart mesaj formatı ile bildirecek... hesaplamalar daha da kesinlik kazanacak.... siz uçtukça güncellenen tahmini varış zamanlarınız ileri sektörlere bir öngörü sağlayacak....en az 30 dakikalık bir zaman dilimi ilerisini gösteren projeksiyonlar eğer yeşilköy yaklaşma sorumluluk sahasında emniyet ya da konfor düzeyinin üzerinde bir yoğunluk saptamışsa siz bu gecikmenizin bir kısmını İstanbul kontrol sahasında o da olmazsa Sofya ya da ilerisi sahalarda karşılayacaksınız...ama o zaman soramayacaksınız " trafiğim yokken neden hız kıstım"... ya da "neden yolumu uzatan vektör/re-routing talimatı aldım" diye ))) itiraf edin yurt dışında bu kadar konuşkan ve sevimli değilsiniz…değil mi?
    diyelim ki bunu da anlayışla karşıladınız.... Sofya sizi Adoru üzerinde FL290 da İstanbul'a devretti.....İstanbul kontrol de sizi hemen alçaltıp yaklaşmaya devretti..... yaklaşma kontrol de size tahditsiz alçalma talimatınızla birlikte EKI yoluyla CEK daha sonra da 240 başta 20 NM uçup bilahare sola 90 başa dönüşle ILS yaklaşmasına serbest olduğunuz talimatını verdi .... ne güzel oldu değil mi??? öyle değil işte kazın ayağı....ilk tepki…. bizi meydana önce yaklaştırdınız sonra da uzaklaştırıyorsunuz ...bu ne biçim yaklaşma....olacak …evet bunu söyleyen yine siz olacaksınız.....veya benim meydana 35 NM mesafem var ama beni neden 3000 feet irtifaya alçalttınız.... ya motorum arızalanırsa ) diyen de siz olacaksınız ... ama biz ben sana 3000 feet irtifayı CEK den önce almanı söylemedim demeyeceğiz....çünkü gülerken konuşunca frekansta sesimiz çok garip çıkıyor......
    şimdi siz diyeceksiniz ki madem böyle bir uygulamanız var pratikte.... neden bunu yazılı hale getirmiyorsunuz.....işte onu biz bilmeyiz.... hani şu meşhur hikaye vardır ya tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan diye sormuşlar horoza da horoz ben polemik yapmam... işimi yapar bırakırım demiş...biz de işimizi yapar gerisine karışmayız…. Her şey gönlünüzce olsun…umarım sizin için keyifli bir sohbet havası sağlayabilmişizdir...

  5. #5
    Kabin Memuru Array Ralph - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10.Mart.2007
    Bulunduğu yer
    All of the world
    Yaş
    35
    Mesajlar
    811
    İtibar Gücü
    4597

    Standart

    Harika bir açıklama..Gönülden tebrikler..bravo efendim bravo...


  6. #6
    Air Traffic Controller Array maykmayk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Şubat.2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    343
    İtibar Gücü
    4516

    Standart

    yeteri kadar açıklayıcı oldu sanırım...bu yazının üzerine ancak şu denir

    - sıradaki soru lütfen...
    air traffic controller
    ankara acc


  7. #7
    Air Traffic Controller Array maykmayk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Şubat.2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    343
    İtibar Gücü
    4516

    Standart

    şimdi de benim soru ile karışık cevabım... istanbulda çalışan bir kontrolör olmadığım için istanbul kunusuna pek girmiyeceğim..yanlış olur...hariçten gazel olur...

    ama 1e3 kuralına değinmek istiyorum...
    1 e 3 kuralı bildiğim kadarıyla uçak tipine, o an ki uçuş ağırlığınıza göre değişiyor..hatta o anki hava durumuna göre bile (örneğin önünüzde bi aktivite varsa veya hava sıcaklığına bağlı olarak) daha önce alçalma talep edebiliyorsunuz...öyle değil mi?

    ben pilot değilim bütün bunları bu kadar ayrıntılı bilmem... ama edindiğim deneyimler her bir pilotun başka bir noktada alçalma istemesi bu sonuca götürüyor beni. dahası aynı tip 10 uçak aynı yerde alçalma talep ettiyse 11nci uçağa aynı noktada "-confirm ready for descent" dediğimde "-negatif, not yet" cevabı alabiliyorum.. gene bu olay bu 1 e 3 olayının farklı sebeplerle değişeceği noktasına götürüyor beni.

    diğer bir nokta bizler kurallarla ve dökümanlarla çalışırız. hiçbir döküman "uçakları 1 e 3 kuralına uygun alçaltın işte 1 e 3 kuralıda budur" demez bize.

    zaten bu kadar farklı sebeplerin etkisinde olan bir olayı her bir uçak için hesaplamamız bizden beklenemez.

    dahası büyücek arkadaşın dediği gibi hava sahamızda tek uçmadığınızın, dahası diğer uçaklarında sizinkinden farklı performansta olduğunu unutmamak gerekir.
    air traffic controller
    ankara acc


  8. #8
    Pilot Array Beyond Horizon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Nisan.2007
    Mesajlar
    202
    İtibar Gücü
    4430

    Standart

    dostum öncelikle zaman ayırıp bu kadar detaylı yazdıgın için teşekkur ederim. Ellerine klavyene sağlık...

    birbirimizi biraz olsun alnayabiliyoruz bu yazışmalarımız sayesinde. Ne demek istediğini anlıyorum az çok.

    Siz hava trafikcilerimize bir şey daha söyliyelim belki sizler içinde faydalı olur. THYnın boeing 737-400 uçagındaki transponderlar +- 10bin feet 80 NM etrafımızdaki trafikleri bizlere gösteriyorlar. 737-800 uçakları da +- 2700 feet 60 Nm mesafedekileri.

    Bir yolcu uçagının en sıkıntılı safhası alçalış planlamasıdır. Öncelikle en kısa zamanda alçalıp inmek isteriz, gazların açılmasını, alçak seviyede uzun süre düz uçmayı sevmeyiz (-ki yakıt tüketimi nedeniyle). Arka rüzgar sürat düşürmemizi güçleştirir ayrıca erken iniş takımı, flap koymak istemeyiz (ki yakıt burda da sorundur). Ama bunları zaten sizlerde biliyorsunuz.

    Ben bu soruyu şu sebeble sordum. Senin bana sıraladıgın; benim duymadıgım, görmediğim trafikler bütün her yerde var. Notamlı sahalar, askeri trafikler, Upper sektor, lower sektorler, askerlerin kontolundeki uçuş bölgeleri (tamam bu kısım Türkiyeye has..ama en son gazetelerden okudugum kadarıyla askeri hava sahalarında da artık kolaylıklar saglanıyormuş neyse....) heryerde var.

    Ama bu alçalmalarda yaşadığımız sıkıntıları biz sadece istanbul havasahasında daha dogrusu Türkiye havasahasında yaşayoruz. RVSM sahada avrupa üzerinde uçarken ben tam alçalış isteyecekken radar benden evvel beni alçaltmaya başlıyor. Nerede ne irtifada olmamı isterse ona uyuyorum ve beni tereyagından kıl çeker gibi getirip indirtiyor. Ayrıca avrupa havasahasındaki havatrafigi de inanın istanbulun defalarca katıdır. Ben düz uçuşta bile yakın cevremde onlarca uçak görüyorum bazen (-ki bunlar düz uçuş yapan uçaklar) avrupa üstüne uçakların sadece %30u düz uçuş halinde. Kalan %70i ya alçalışta ya tırmanışda. Düşünün kalabalıklığı...

    Biliyorum verecegin cevabı esaında...yeterli techizatımız yok...teknolojimiz eski diyeceksin...ben daha A.U de pilotaj ögrencisi iken bile bunları konuşuyorduk yıllar evvel...sizlerin kullandığı mevcut teknoloji gerçekten eski... riskli durumlar yüzünden (radarın çökmesi, elektrik kesintisi, mevzuatınız gibi nedenlerle) insiyatifte kullanmıyorsunuz ama yabancı bir pilotla karşılaştıgımızda da adama diyecek birşey de bulamıyorum sizleri savunacak...

    yabancı pilotların forum sayfalarına bir bakın Türkiye için, istanbul hava sahası ve kontrolleri için neler diyorlar... Burda yazmayayım şimdi...tadımız kaçmasın.. sizde kızarsınız ama bazı ciddi yanlışlar da var ortada...

    Lütfen sizden ricam alçalış planlamalarında 1e3 kuralını arada hesaplayın. Sizlerde rahatlayacaksınız.

    O zaman 2. sorumu sorayım sizlere:
    seviye de düz uçuş yaparken bir üst seviyeye (2bin feet) tırmanmak istediğimde bana ya devasa baş değişiklikleriyle rotanın çoook dışına çıkartarak tırmandırıyorsunuz yada karşı trafik var diyerek negatif cevabı veriyorsunuz. Oysa trafik 60 NM ötemde bin feet üstümde bana dogru geliyor. (TCASden görüyorum bu sefer ) Benim 2bin feet tırmanmam taş çatlasa 2 dakika alacak...hatta o karşı trafigin irtifasını temizlemem 1 dakika alacak ama tırmandırmıyorsunuz. Niye?

    Bunu da diger ülkelerden örnek verecegim, orda en fazla 10 derece, max 15 derece baş değişikligi ile çogu zaman rotada giderken hiç yön değiştirmeden sorunsuzca allediyoruz. Sizlere bu kadar sıkıntı vermesinin sebebleri nedir bu seviye degiştirme isteklerimizin?

    sevgilerimle

  9. #9
    Pilot Array Beyond Horizon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20.Nisan.2007
    Mesajlar
    202
    İtibar Gücü
    4430

    Standart

    sevgili maykmayk;
    evet uçagın performansına göre alçalmaya başlayacagı nokta hergün değişir haklısın ama ben FL370 dan geliyorsam ve meydana artık 100 NMden az kaldıysa artık ben yüksek kalmaya başlamışımdır ev alçalma için sabırsızlanmaya başlamışımdır demek. O anki agırlık, arka rüzgar sıcaklık vesaire tabii ki etkiler uçagı ama inan ki max +-10 mil etkiler.

    Hangi tip olursa olsun 100mil kala hala seviyede ucuyorsa uçak içerideki pilot artık yerinde kıpırdanmalara söylenmelere başlamış demektir. Bizlerden talep gelmeden sizlerin bizleri alçatmaya başlamanız sizlerin kalitesini de, saygınlıgınızı da artırır. Çünkü sizlerin dedigi gibi avrupa da fazla sesimiz çıkmıyor çünkü planlamalarda orda o kadar sorun yaşamıyoruz.

    Ama inanın biz siz ne derseniz onu yapıyoruz. Zaten başka birşey yapma hakkımız da yok. Ne kadar söylensekte, dırdır etsekte sizlerin dediklerinizi yapmakla yükümlüyüz biz. Amacım sizlerin dışarıdan nasıl göründüğünüzü anlatmak. Sizlerde bizleri anlatın ki birbirimizi anlayabilelim. Kaliteyi arttıralım

    sevgiler

  10. #10
    Air Traffic Controller Array maykmayk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22.Şubat.2007
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    343
    İtibar Gücü
    4516

    Standart

    cevap hemen geliyor

    ilk önce askeri sahalara değinmek istiyorum... askeri sahalar ankara fir'ın en büyük sorunlarından birisidir. bizler radar başına oturmadan her bir sektör için nerdeyse bir ciltlik notam dosyasına bakıp bir briefing sonrası oturuyoruz radarın başına. askerler direk rota konusunda bile sizlerle olan toplantılarında tamam bu olayı çözeceğiz, evet haklısınız diyorlar sonra bizlerin çalışması sırasında ayırma sebebiyle bile sizi yol dışına alınca bu uçağın burda ne işi var diyorlar.açıkçası toplantılarda ağzınıza çalınan bir parmak baldan geriye kalan birşey yok... gazetelere o kadar da inanmamak en iyisi sanırım bir direk rota veya bir ayırma için ben kaç kişi ile kavga ediyorum ne siz sorun ne ben söyliyeyim...

    yanlış anlaşılma olmasın lütfen türkiye hava trafik sistemi mükemmeldir anlatılanlar da saçmadır demek isterdim ancak hepimiz biliyoruz ki bu iş öyle değil... ancak bütün kalbimle burda savunabileceğim tek bir şey varsa o da bu şartlar altında bu hava trafik hizmetini alabiliyorsanız bu bir mucizedir. bu türkiye hava trafik kontrolörlerinin mucizevi bir başarısıdır.

    2. sorunuzun cevabı ise gayet basit aslında... bizler bu eski radarlar sayesinde paranoyak olduk işte bu sebepten gereğinden daha fazla baş değişiklikleri verebiliyoruz bazen... gerçi bu ucu çok açık bir konu size verilen baş değişikliği karşıdaki trafiğin performansına, mesafesine, yönüne göre değişiklik gösterebilir.

    diğer bir konu ise karşılıklı rotada asla ayırma yapılamayacağıdır. sizin 60 NM önünüzde bir uçak olsa ve benden seviye isteseniz ben de asla siz seviye vermem. tırmanma rate'leri hava sıcaklığına, o anki ağırlığa ve en önemlisi uçak performansına göre değişiyor. ve bir başka faktör de diyelim ki ben size böyle bir pozisyonda tırmanma verdim sizin o direktifi anında uygulayacağınızı nerden bilebilirim... uçan pilotun kapasitesini bilemeyiz... sonuç olarak karşılıklı rotada teorik olarak 1000 MN da olsa ayırma yapılmaz. bu şekilde bir ayırma yapmak için en az uçaklardan birini vektörlemeli ve ve yanlamasına 10 NM ayırma sağlamaktan emin olduktan sonra tırmanış vermelisiniz... ve tekrar ediyorum bu şekildeki derin başlar karşıdaki uçağın pozisyonu ile dığrudan orantılıdır... bu arada Avrupada birçok yerde yanlamasına ayırma 5NM, bu demektir ki yanlamasına ayırmayı sağlamak için bizim yarımız kadar vektör verseler yeterli olur.

    evet ben de A.Ü de öğrenciyken SMART projesi hayata geçecekti, şimdi kontrolörlük mesleğinde 5nci seneme girdim ve bu projede çalışıyorum. hala SMART ortada yok. daha da hayata geçmesine en az 3 sene var... ancak bu 3 sene de eski radarlarla geçmiyecek merak etmeyin ara modernizasyon eylül ayında bitirilmiş ve çalışıyor olacak diye planlıyoruz. ancak bu gelişmelerin sonucunda da ayırma minimaları düşer mi bilmeyiz.

    bu şartlarda, türkiye hava trafik kontrolörlerinin yarattığı bu mucizenin bir parçası olmaktan her zaman gurur duyacağım...

    iyi uçuşlar...
    Konu maykmayk tarafından (02.Mayıs.2007 Saat 00:29 ) değiştirilmiştir.
    air traffic controller
    ankara acc


1. Sayfa - Toplam 41 Sayfa var 12311 ... SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Paylaş

Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •