3. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var BirinciBirinci 1234 SonuncuSonuncu
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 ve 34

Konu: THY - 30.01.1975 - TC-JAP BURSA - F-28 - Marmara Denizi/İSTANBUL

  1. #21
    Sosyal Medya Array bravecan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul..
    Yaş
    56
    Mesajlar
    18.771
    Teşekkür Et
    14.487
    9.548 Mesajda 16.494 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    6435

    Standart

    Marmara Denizi’nin üzerinde 36 yıl önce inişe geçtiği sırada düşen THY uçağının
    yıldönümü bugün.
    Bu kazada hayatını kaybedenleri bir kez daha rahmetle anıyor, geride kalan kederli aile efradına sabırlar diliyoruz.
    '' İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun. ''
    Marie Curie

    '' Cahillerle tartışmaya girmeyin, Ben hiç yenemedim.''
    Gazali

  2. Aşağıdaki kullanıcılar, bu paylaşım için bravecan adlı üyeye teşekkür etti:

    PILOTT (30/01/2011)

  3. #22
    Özel Üye Array Ozgun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    28
    Mesajlar
    908
    Teşekkür Et
    162
    309 Mesajda 773 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    3221

    Standart

    İki benzer olay beni çok hüzünlendirir.

    Şehitleri derinde yatan Dumlupınar ve kurbanları derinde yatan TC-JAP...

    Her zaman Unutmayacağız...
    <3 Sanat <3 Tarih <3 Gökyüzü <3 Eurovision...

  4. Ozgun , 3 Kullanıcı Bu Konu İçin Size Teşekkür Ediyor..

    bravecan (30/01/2011), PILOTT (30/01/2011)

  5. #23
    Sosyal Medya Array bravecan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul..
    Yaş
    56
    Mesajlar
    18.771
    Teşekkür Et
    14.487
    9.548 Mesajda 16.494 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    6435

    Standart "Mezarsız" tek uçak kazası kitaplaştı

    "Mezarsız" tek uçak kazası kitaplaştı



    Türkiye'de denize düşen ve karakutusu hala bulunamayan Bursa uçağının hikayesi kitaplaştı. Gazeteci Eylem Türk, kazanın anatomisini "Beklerken" adlı kitabında topladı.
    Haber için:http://www.medyatava.net/haber.asp?ID=76577
    '' İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun. ''
    Marie Curie

    '' Cahillerle tartışmaya girmeyin, Ben hiç yenemedim.''
    Gazali

  6. Aşağıdaki kullanıcılar, bu paylaşım için bravecan adlı üyeye teşekkür etti:

    PILOTT (09/02/2011)

  7. #24
    Yeni Üye Array
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    13
    Teşekkür Et
    13
    10 Mesajda 21 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    0

    Standart

    Kitapta uçağın kazasıyla ilgili herhangi bir inceleme yada tespit yok. İlk bölümde ki buda dört sayfa, burada olandan daha kısa olarak kazanın oluş şekli anlatılmış. Kitabın geri kalanı yazarı Eylem Türk'ün kazazedelerin bazılarının aileleriyle görüşmelerinden ibaret. Aileler kazadan sonra neler hissetmiş, kazayı nasıl öğrenmiş, hayatlarında neler değişmiş, nasıl perişan olmuş kendini yerlere atıp baygınlık geçirmiş, İzmir'e ne için gitmiş (ne gereği varsa) filan türünden hikayeler. En azından böyle bir kitap yazanın Türkiye'de o günün havacılık teknolojisinden, bugüne kadar elde edilen bulguların dışında uçağın neden çıkarılmadığına yada çıkarılamadığına ilişkin bilgiler vermesi, kazadan sonra açılan davalardan ve bunların sonuçlarından bu ve buna benzer konulara kitabında yer vermesi gerekirdi. Havacılıktan zerre kadar anlamayan ki bunu kitabında kendisi belirtiyor, şimdi sıkı durun esas bomba burda, uçuş korkusu bulunduğu için hayatında uçağa hiç binmemiş ve kesinlikle binmeyen -bunu da kitabında belirtiyor-, ayrıca bana göre gerçekten başarısız bir yazarın yazacağı kitap ancak bu kadar olurdu. Birde Türkiye'ni ilk havacılık kazası kitabı diye yazmış. Almayın paranıza yazık. Kitap 133 sayfa olarak görünsede, büyük puntolar ve birbuçuk satır boşluğu ve yanlarda ciddi boşluk bırakılarak basıldığından standart baskı şeklinde yapılsa ancak 60 sayfa çıkar.
    Bu yazarın önceden dört kitabı varsa beşinciyi yazana sınıf atlatıyorlar misali bilgisizce yazmış olmak için yazılmış bir kitap. Tekrar söylüyorum almayın paranıza yazık, nasıl olsa kitap fuarlarında bedava dağıtırlar yakında.

  8. #25
    Özel Üye Array Kmalkoc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Bulunduğu yer
    İstanbul, Türkiye
    Yaş
    51
    Mesajlar
    4.382
    Teşekkür Et
    3.988
    2.539 Mesajda 5.132 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    3113

    Standart

    Açıkçası kitabı okumadım. Ancak içerik olarak ne olabileceğini tahmin ettiğim için almadığımı da özellikle belirtmek isterim. Yazarın yazma tarzı, ya da vurgulamak istediği noktalar önemlidir. Vurgulamak istenen noktalar hakkında bilginiz yoksa yazamazsınız zaten. O zaman mevcut bilgileri, zamanın gazetelerini, interneti tarayıp bir derleme yapar ortaya bir kitap çıkartırsınız.

    Bu kazayı nedense herkes çok merak ediyor. Hatta facebook'ta bu kaza grubuna üyeyim bile. Orada yazılı olanları da okuyorum. Bu kazanın bu kadar merak edilmesinin sebebi -en azından bence- enkazının bulunamamasının yanı sıra, içindeki yolcuların sosyal statülerinden de kaynaklanıyor. Çünkü THY'nin düşen tek uçağı bu değil. Mesela ben de en çok 26 Ocak 1974'te Cumaovası meydanında düşen F-28 uçağını merak ederim.

    İnternet üzerinde yapılan tüm araştırmalarda ve bu mesaj grubunda da okunduğu üzere F-28 uçakları ile ilgili bir çok teori, bir çok fikir ileri sürülmüş durumda. Kullanım süresi içinde dünya genelinde 34 adet düşmüş. Ancak yorum yapılır iken veya teoriler üretilirken öncelikle 70'li yıllarda Türkiye'nin siyasi ve sosyal yapısı, THY'nin işletme yapısı ve stratejileri, o zamanın dünya havacılık konjonktürü gibi geçmişi de bilmek gerekir, diye düşünüyorum.

    Uçağın düşme sebebi ve çıkarılamama sebebine gelince. Türkiye halen daha yasal ve sosyal olarak bu tip olayların açıklanmasına, incelenmesine vb. konulara hazır değil. Hazır olmamasının sebebi ise Türkiye'nin halen daha bir havacılık kanunun olmamasının yanı sıra kişisel hakları düzenleyen Medeni Kanunun ve onunla ilgili çıkartılmış yönerge ve genelgelerin yasal boyutlarda ilintilerinin tam ve net olmaması. Bakın forumda bir haber var, "uçak enkazına dalınacak" diye. Dalamazsınız ! Eğer denizcilik hukuku konusunda yetkin bir avukatınız yok ise, mahkemeden bir karar alamaz iseniz dalamazsınız, elleyemezsiniz bile. Çünkü halen daha o uçağın zilyedi THY'ye ye ait. Ayrıca bunca yıldan sonra o enkaza dalınsa ne olur ? "Efendim, karakutularrrr" lütfen bunca yıl sonra deniz suyunun verdiği tahribat düşünüldüğünde ne kadarı de-code edilebilecek ki? Yoksa enkaza dalıp halen daha enkaz içinde koltuklarına bağlı durumdaki rahmetlilerin üzerinlerinden eşyalar alıp, resimler çekip sonra bunları bizim MEDYAMIZ kanalı ile mi yayınlayacaksınız ?

    Ben enkaz konusunda daha önce de fikrimi belirttim. Orası artık bir mabet, bir mezar. Rahmetlilerin hepsi orada meftun. Denizcilikte bir kural vardır. Ölüler rahatsız edilmez, diye.

    Gelelim uçağın düşme sebebine. Acaba SHGM sitesine girip bakıldı mı hiç ? Kaç tane Milli Bayrak Taşıyıcı uçağımızın kaza-kırım inceleme raporu yazılmış ve yayınlanmış ? Uçak bu düşer. Ancak düşmesine sebep olan konular belli bir check list dahilinde incelenmesi lazım. Nitekim bu konuda akademisyenlerimiz daha iyi bilir. Fakat kazada uçağın kendisinden önce onu uçuranlar, meterolojik şartlar vb. etkenler de incelenir. Sonrasında uçağın toplam uçuş saati, bakım sayısı, arıza rapor sayısı vb. konular devreye girer. En sonunda ise bulunan enkaz üzerinde çalışma yapılır ve tüm bu bilgiler hepsi birbirinin üzerine oturtulup, kaza sebebi ortaya çıkar. Ama SHGM bu konuda otoritedir. Tüm bu işler onun tarafından yapılır. Neden yapılmadı yapılamıyor? diye sorulur ise, vereceğim cevap yine aynı "Malesef, 2000'li yıllarda dahi Türkiye bu tip konulara yasal ve sosyal olarak hazır değildir". Örnek ATLAS Havayollarının Isparta kazası ve halen daha süre gelen dava süreci.
    Gelecegin en etkili silahı da, aracı da, hiç kuşkunuz olmasın, uçaklardır. Bir gün insanoğlu uçaksız da göklerde yürüyecek, gezegenlere gidecek, belki de aydan bize mesajlar yollayacaktır. Bu mucizenin gerçeklesmesi için 2000 yılını beklemeye gerek kalmayacaktır. Gelişen teknoloji bize daha şimdiden bunu müjdeliyor. Bize düşen görev ise, Batı'dan bu konuda fazla geri kalmamayı temindir." Mustafa Kemal Atatürk

    Eskişehir Tayyare Alayı - 1936

  9. Kmalkoc , 6 Kullanıcı Bu Konu İçin Size Teşekkür Ediyor..

    bravecan (03/05/2011), mbulur (11/04/2011), REEM (11/04/2011), Tolga DEMİRTAŞ (10/04/2011)

  10. #26
    Yeni Üye Array
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Mesajlar
    13
    Teşekkür Et
    13
    10 Mesajda 21 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    0

    Standart

    Kitabın arka kapağını noktasına dahi dokunmadan aynen buraya aktarıyorum. "Uçağa binmekten korkan bir yazarın gözünden, Türkiye'nin ilk 'uçak kazası kitabı'. 1975 yılında İzmir-İstanbul seferini yaparken Marmara denizine düşen THY'nin 345 sefer sayılı Bursa uçağının öyküsü ve geride bıraktıkları...

    Bana göre yazar bu kitabı Türkiye'nin "ilk uçak kazası kitabı olarak değil", "uçak kazasında hayatını kaybedenlerin geride bıraktıkları öyküler" olarak adlandırmalıydı. Zaten havacılık konusunda uçağın içine dahi adımını atmamış ve zerre kadar havacılık bilgisi olmayan ve bunu bizzat kendisi söyleyen birinin havacılıkla ilgili kazazede öyküsü dışında bir şeyler kaleme alması pek mümkün değil.

    Zamanının gazeteleri incelendiğinde kaza konusunda THY'nın diğer pilotları pilotaj hatası iddialarına kesinlikle karşı çıkıyorlar. Aidiyet duygusuyla verilen beyanatlarda şu şekilde: "Kesinlikle pilotaj hatası olması mümkün değil" Nasıl yani? Bu kadar emin konuşmanızı sağlayacak elinizde ne veriler var? Kazanın üzerinden daha bir kaç gün bile geçmemiş bu arada, "Efendim pilot en doğru hareketi yapmıştır" tamam da neye göre? Yani ışıklar sönünce tekeri yere değen uçağı tekrar havalandırmış bu yapılması gereken en doğru hareket olabilir, buraya kadar tamam da alçak meydan turunu atıp tekrar gelene kadar o arada yaptıklarıda mı en doğru hareket? Belkide o gün oluşan hava şartları nedeniyle her zaman yaptığı gibi 800 feet'lik alçak meydan turu atıp görsel teması koruyarak görerek inmek yerine farklı bir rota takip etmesi ve aletli uçuş yapması gerekiyordu.
    Türkiye'de o zamanlar kullanılan havacılık teknolojisi olsun, pistin uzunluğu olsun, hava durumu olsun, ışıkların son anda sönmüş olması olsun, yerde fosforlu çizginin olmayışı olsun, vs. vs. hepsinin bu kazaya etkisi olmuş olabilir. Ancak şurası kesindir ki bu kazanın oluşmasına etki eden büyük bir faktör mutlaka vardır. Bu ya pilotaj hatasıdır, uçakta oluşan teknik bir hatadır yada başka bir sebeptir. Bunun mutlaka aydınlatılması gerekirdi. Kazadan sonra bakıldığında suçlu elektrik idaresinde aranmış, jeneratörün otomatik olmayışında aranmış, pistin kısalığında aranmış. Uçakta kabin ekibinin bir yakını kayıtsız olarak uçuyor kimseden ses yok.
    Umarın tekrarı yaşanmaz ancak esas önemli olan bugün olsa arama kurtarma konusunda ve daha da önemlisi zihniyetlerde ne değişiklik ve gelişmeler oldu.
    Aidiyet duygusu taşıyan pilotların "pilotaj hatası yok" şeklinde aynı açıklamaları yapacağından zerre kadar şüphem yok, ne de olsa Amsterdam'da yaşanan kazada aynı şeyleri tekrarladılar. Peki ya sonuç ne oldu?

  11. #27
    Sosyal Medya Array bravecan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Bulunduğu yer
    İstanbul..
    Yaş
    56
    Mesajlar
    18.771
    Teşekkür Et
    14.487
    9.548 Mesajda 16.494 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    6435

    Standart

    Air France 4000 metre derinlikte.2 yıl içinde çıkarmaya başlıyorlar ki, enkazı buldular.
    Bizdeyse halen bir gelişme yok.
    Anlamak mümkün değil.
    '' İnsanlar konusunda daha az, fikirler konusunda daha çok meraklı olun. ''
    Marie Curie

    '' Cahillerle tartışmaya girmeyin, Ben hiç yenemedim.''
    Gazali

  12. #28
    Aktif Üye Array waterloo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Yaş
    20
    Mesajlar
    995
    Teşekkür Et
    1.421
    325 Mesajda 758 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    2114

    Standart

    çıkarmak istemedikten sonra isterse 100 yıl geçsin çıkaramazlar abi başka bi açıklaması yok bence
    Kıvılcım Korkmaz

    Planörcülük, Martılarla birlikte kanat çırpmaktır.

  13. #29
    Pilot Array
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Bulunduğu yer
    LTBA
    Mesajlar
    476
    Teşekkür Et
    351
    231 Mesajda 477 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    1837

    Standart

    AirFrance uçağının enkazını çıkartmaktaki amaç insani olmaktan çok, kazanın sebebini ortaya çıkartmak ile alakalı olduğunu düşünüyorum.
    My Soul is in the SKY

  14. #30
    Hızlı üye Array emrahrasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    469
    Teşekkür Et
    1.247
    303 Mesajda 1.112 Teşekkür Almış
    İtibar Gücü
    2243

    Standart

    İlginç bilgiler, teşekkürker. Bilderberg adını duyduğumda karnıma ağrılar giriyor, işin perde arkası epeyce çetrefilli olmalı. Bugüne kadar ülkemizin yönetiminde olan ve devlet adamı sıfatında yer alan bir çok isimin bu örgüte üye olduğu iddialarını birçok kitapta okumuştum, sözü fazla uzatıp komplo teorilerine dalmak istemem ancak bir yerde Bilderberg adı zikredildiyse ve bunun küçük ispatlarına da rastlandıysa oradaki hesaplar büyük demektir, selamlar.

3. Sayfa - Toplam 4 Sayfa var BirinciBirinci 1234 SonuncuSonuncu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Paylaş

Paylaş

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Web Tasarım